Zarządzanie sklepem internetowym wymaga ciągłego przesyłania informacji. Aktualizacje produktów, cen, stanów magazynowych, realizacja zamówień i dostaw to tylko kilka elementów, które wymagają synchronizacji sklepu z zewnętrznymi bazami i usługami. Ręczne importowanie i eksportowanie tych danych byłoby nie tylko czasochłonne, ale również niepraktyczne. W przypadku tak dużej ilości informacji pomocne jest API, które umożliwia integrację ze sobą różnych systemów i wzajemną komunikację. Shopify również posiada API, które może nam pomóc w zarządzaniu sklepem. Jak z niego korzystać?
Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:
- czym jest API
- jakie rozwiązania umożliwia Shopify API
- kiedy warto skorzystać z Shopify API
Podczas korzystania z integracji z zewnętrznymi systemami API może okazać się nieodzowne, szczególnie w przypadku rozbudowanych serwisów, w tym sklepów internetowych. Dlatego warto się bliżej przyjrzeć temu zagadnieniu.
Czym jest API?
API (Application Programming Interface) to w skrócie interfejs programowania aplikacji. Pozwala on na wymianę danych pomiędzy różnymi usługami i aplikacjami na podstawie ustalonych reguł. Dzięki API możemy automatycznie przesyłać dane z jednej aplikacji do drugiej. jest to szczególnie przydatne w sklepach internetowych, gdzie konieczna jest synchronizacja wielu pozyskiwanych z zewnątrz informacji, jak informacje o produktach, stanach magazynowych i etapów realizacji zamówienia i dostawy. Większość systemów zarządzania sklepem internetowym umożliwia integrację różnych systemów poprzez API. Shopify również posiada rozbudowane API, umożliwiające komunikację z wieloma zewnętrznymi usługami.
Bezpieczna komunikacja za pośrednictwem API opiera się na autoryzacji przy pomocy tokenów dostępu, przy wykorzystaniu różnych technologii.
Jakie rozwiązania oferuje Shopify API?
Shopify oferuje wiele rozwiązań w zakresie API umożliwiające sprawniejsze zarządzanie sklepem internetowym. Shopify API to w praktyce kilka różnych interfejsów posiadających różne funkcje. Są to między innymi:
- Admin API – służy do zarządzania informacjami o produktach, stanach magazynowych, klientach, wysyłce i innych podstawowych danych
- Storefront API – umożliwia przeglądanie produktów i kolekcji w sklepie oraz produktami w koszyku
- Partner API – pozwala zarządzać panelem Partner Dashboard
- Payments Apps API – zarządzanie procesem płatności i zwrotami
- Marketplaces API
- Messaging API
Shopify API posiada rozbudowaną dokumentację, która pozwala na dogłębne zapoznanie się z jego możliwościami i efektywne wykorzystanie dostępnych technologii. API jest na bieżąco aktualizowane w cyklach 3 miesięcznych, dzięki czemu jest stale rozbudowywane i poszerzane o nowe funkcje.
W celu zachowania stabilności Shopify API posiada szereg ograniczeń. W przypadku korzystania z REST API są to 2 zapytania na sekundę i 40 minutę. Przy GraphQL API koszt zapytania jest mierzony w punktach, w zależności od jego trudności. Limit wynosi 50 punktów na sekundę i 1000 na minutę. Podobnie w przypadku korzystającego z niego Payments Apps API, gdzie limit punktów wynosi 910 pkt na sekundę. Z kolei w przypadku Storefront API limitowany jest czas przetwarzania i wynosi 60 sekund dla IP w ciągu jednej minuty. Dla subskrybentów Shopify Plus wszystkie limity są podwojone.
Dlaczego warto korzystać z Shopify API?
Jak widać stosowanie API w sklepie internetowym jest w zasadzie nieodzowne. Shopify API dzięki swojej rozbudowanej strukturze, bogatej dokumentacji i ciągłej aktualizacji jest świetnym rozwiązaniem ułatwiającym zarządzanie sklepem internetowym i zapewniające jego stabilność. dlatego warto z niego korzystać wszędzie tam, gdzie jest taka możliwość. Dzięki temu nasz sklep będzie działał szybko, bezawaryjnie i stabilnie.
Jeżeli nie jesteśmy ekspertami w dziedzinie tworzenia sklepów internetowych i nie potrafimy skonfigurować komunikacji przy pomocy Shopify API, warto zlecić jego konfigurację specjalistom, którzy zrobią to za nas poprawnie. Dzięki temu unikniemy potencjalnych błędów, które mogą skutkować nieprawidłowym działaniem sklepu i niechcianymi dodatkowymi kosztami.